2016. június 21., kedd

Kritika #12 - Angyalok szárnyán

Hi readers!
Újabb kritika, amire megint sokat kellett várni, elnézést ezért az írótól. (Aki, mint időközben olvastam sajnálatos módon bezárta a blogot, de nálam ez nem ok arra, hogy egy rendelést ne készítsem el) . Vizsga időszakban voltam, ezért nem hoztam eddig, de mostmár vagyok, és igyekszem  minél előbb elkészíteni a rendeléseket ;) Nem is húzom az időt, lássuk:


1., Design:

- Fejléc: Nagyon szép, nagyon szép. Szeretem az olyan fejléceket, amik jó minőségűek és ez az. Először nekem kicsit így furcsa volt ez a színkeverék, de aztán hozzászoktam. Tetszik, hogy nem tipikus színekből áll össze a blog és ez nagyon egyedivé teszi a dolgokat.

- Átláthatóság: Nincs túl sok modul, de ami van az színekben passzol a dolgokhoz, úgyhogy tökéletes. A sorrendel sincs gondom, talán a feliratkozást meg a csetet cserélném át, de ez is gondolatmenet kérdése.

5/5

2., Történetek:

Ígéret: Azt előre megjegyezném, hogy ezt a novellát nem találtam meg a novellák menüpontba. Ezt javítsd majd ki! ;)
A történetről: Nos, novellához méltóan rövid, számomra eléggé érdekes novella volt. Többször is átolvastam és hát elég nehezen értettem meg. Félreértés ne essék! Az írásmódod és a szókincsed is lenyűgöző, dícsértes. Tényleg, elismerésem.  Nagyon visszajött ez a hercegnős, királyos dolog. A korszak, a szereplő gondolata, minden annyira... szép. Tényleg. Viszont! A fogalmazás, és az érthetősége, na igen. Azért kellett töbször is átolvasnom, mert eléggé nehéz volt számomra :D Nem tudom, hogy ezt most miképp fogalmazzam meg. Sokszor elvesztettem a fonalat és nem tudtam, hogy miről is van szó. Nem tudom, hogy ez most az én hülyeségem e vagy, hogy egyáltalán ez javítandónak számít e, de arra tippelek, hogy ehhez a szöveghez nekem még kicsit nehéz a felfogó képességem, vagy nem tudom :D Lehet, hogy kellene egy besorolást írnod neki, hogy hány éves korttól ajánlot vagy nem tudom :D Lehet, hogy csak az én hülyeségem ez, emiatt ne haragudj rám.
Helyesírás: Itt csak a vesszőknél volt egy-két olyan helyzet, ahova kiraktad, pedig nem kellett volna. Meg egy-két olyan ahova nem raktad ki, pedig kellett volna. Ha egyszer átfutod, akkor te is észre fogod venni.

3/2,5

Beleőrülve a tudatlanságba:
A történetről: Rin és Arata, mindent megváltoztató szerelem, gyilkolás. Wow. Imádtam. Többször is elolvastam és wow. A történet fő témája a szerelem. Mindent ez vezényel. Bemutatja azt, ami az igaz szerelem valójában. Bemutatja, hogy az ember képes ölni, ha akar és, habár először talán nehézkesen is megy neki a végén már szinte megszokja és semmilyen érzést nem vált ki belőle. A történetedről egy mondás jutott eszembe a végén, ami szerintem ezt az egészet nagyon leírja: A szerelem néha áldozatokkal jár. Nos, a sztoridban a szószerinti értelemben. Az, hogy Rin ennyire szereti Aratát és, hogy Kazuyuki ezt nem tudta elviselni, ezért tette azt a sok dolgot velük... bámulatosan reális. Köszönöm, hogy ezt a sztorit megírtad és, hogy ennyire elgondolkoztattál :D
Helyesírás: Nem tudok mit mondani, nem találtam benne hibát :)

3/3

Hópelyhek:
A történetről: Hát ez is...wow. Nagyon jól írsz. Ez kétségkívüli. De itt is kicsit azt éreztem, mint az elsőnél. Azt a bizonytalanságot, hogy most jól értelmezem e dolgokat. Szóval van ez a trónörökös egy másik bolygóról, ahol (gondolom) mindig havazott és hirtelen nem, mert a Földön találta meg az új helyét (?). Vagy van az a másik verzió, hogy egy másik bolygón, ahol mindig havazott ez a lány lett volna a trónörökös és ugye a legjobb barártja Ő, a HÓ lenne, de hogy mielőtt még trónra került volna, ő eltűnt az életéből. Így a trónörökös kisasszony eljött a Földre, hogy ott találkozhasson vele és kérleli őt, hogy menjenek vissza az bolygójukra. Szóval, hogy a lényege a dolognak (ha jól értelmeztem, de nagy valószínűséggel nem), hogy ez a hó az ő legjobb barátja, de cserben hagyta őt és bárhogyan is próbálja a csajszi kérlelni nem megy vissza hozzá.... érdekes. Én itt is azt mondanám, hogy korhatárbesorolás, mert például, mint látod én nem annyira értettem ezt se szerintem. De a szavak, amiket használtál, meg a mondataid, amiket alkotál gyönyörűek, úgyhogy...
Helyesírás: Nem találtam benne hibát.

3/2,5

Túlzott hűség:
A történeről: Na igen, na ez az! Most már értettem a sztorit :D A fogalmazás, amivelén nem nagyon szimpatizáltam az Ígéretnél, totál nem mondható el a Túlzott hűségről, ami ugye, mint írtad az Ígéret átírva. Most, hogy így felfogtam 100%-ig a dolgokat, megértettem és imádtam ezt a novellát is. Igazából erről is annyit tudnék, mint mondani, mint az elsőnél, hogy átjön a hangulat, az akkori idő, és minden, aminek át kell jönnie.
Helyesírás: Nem találtam benne hibát. 

3/3

Emlékdoboz:
A történetről: Megható. Elgondolkodtatott. Igazából a novella olvasása közben mindenki tud gondolni valakire. Én is tudtam. A papámra. És azok az érzések, amiket leírtál, hogy a szereplő nem tudja, hogy boldog legyen vagy szomorú, nálam is megjelentek mikor elvesztettem a papám. És eddig nem sok blogon láttam ilyesfajta leírást a gyász érzéséről, pedig ez a valóság, amit te hosszasan megfogalmaztál. Elismerésem. Wow... nem is nagyon tudok mit hozzáfűzni. 
Helyesírás: Néhány elírást találtam, de ezeket könnyen kitudod javítani ;) 

3/3

Összeségében a blogod elgndolkodtató novellákat tartalmaz és egy élmény volt elolvasni. Sajnálom, hogy bezártad és bocsánatodat kérem, hogy ilyen későn tudtam csak hozni a kritikádat. Köszönöm, hogy engem is választottál a feladatra, hogy kritikát írhassak róla :)

Összesen: 25/24

Ui.: A kritikámmal nem szándékoztalak megbántani. Nem akartam kötekedni és semmi rossz szándék nem vezérelt. Mégegyszer köszönöm, hogy engem is választottál :) Ölel, Réka. 




3 megjegyzés:

  1. Szia.

    Nagyon szépen köszönöm a kritikát és a rám szánt idődet. Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet, igazából nem értem, hogy mit rontottam el, mert eddig mindenki tudta értelmezni a Hópelyhek c. novellám. :'( A lényeg, hogy van egy lány, aki épp elmeséli, hogy kb. háromszáz éve itt van a Földön, mert anno, a régi otthonában eltűnt a hó. Ez a folyadékok " országa " lenne, ahol a lány volt a trónörökös, és pár hónap múlva elég idős lenne a trónhoz. Azonban a hó, a legjobb barátja elment, és idejött a Földre. Végül beleolvad a környezetébe, és próbálja hitegetni magát, hogy a hó visszajön hozzá, és beszélni fog, de érzi, hogy reménytelenül. :D Nem tudom, én úgy vettem észre érthető volt... Az Ígéret c. novellám más tészta. Ott senki nem értette az alapot, ezért lett a Túlzott hűség. ;) Mégegyszer köszönöm a részletes kritikát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendelhetek tőled egy másik blogomra is kritikát, vagy be vagy telve? Csak mert nem látom a neved a Limit menüpontban. :o

      Törlés
    2. Szia!
      Nagyon szívesen írtam és köszönöm mégegyszer, hogy engem választottál. Mint említettem lehet, hogy csa én nem értettem vagy nem figyetem eléggé olvasás közben és köszönöm, hogy leírtad. Én is valami hasonlóra gondoltam a novellával kapcsolatban, de mint láttod nem tudtam megfogalmazni, hogy miről szól, és írtad, hogy eddig azt mindenki értette, igen, mondom valószínűleg én voltam csak agyilag elkalandozva róla, ne haragudj (és azért se, hogy ilyen későn hozam a kritikát). Limitemmel kapcsolatban, ott vagyok, lehet, hogy csak nem vetted észre, jelenleg van egy üres helyem, úgyhogy ha időben dobsz egy e-mailt és nem foglalja el más, akkor nagyon szívesen megírom :)

      Törlés